Zakończyła się realizacja projektu „Szkoła naszych marzeń”
Gmina Dubicze Cerkiewne była Beneficjentem zrealizowanego w okresie od 1 września 2018r. do 30 czerwca 2020r. projektu pn” Szkoła naszych marzeń” przy dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020,Działanie 3.1. Kształcenie i edukacja. Realizatorem projektu była Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych. Funkcję koordynatora projektu pełniła Pani Nina Dobosz-Karpiuk – Dyrektor Szkoły a obsługę administracyjno-finansową sprawował Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne.
Celem głównym projektu było podniesienie jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej poprzez podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Dubiczach Cerkiewnych w zakresie podstawy kształcenia ogólnego, dzięki realizacji dodatkowych zajęć i szkoleń oraz doposażenie w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne. Realizacja projektu z przyczyn organizacyjnych rozpoczęła się z nieznacznym opóźnieniem tj. z dniem 1 września 2018r.
W ramach projektu zostały były podejmowane działania i zrealizowane zadania:
-
Doposażenie placów w w narzędzia TIK niezbędnych do realizacji programów nauczania i zadań projektu, zapewnienie odpowiedniej odpowiedniej infrastruktury sieciowo- usługowej oraz stworzenie warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu kształtującej rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów ( laptopy,tablety, tablice interaktywne, szafy do przechowywania i ładowania laptopów i tabletów).Zamówienie zostało zrealizowane w trybie przetargu nieograniczone przez Wykonawcę- 13p Sp. z o.o. ,50-514 Wrocław ,ul. Międzyleska 2-4
-
Doposażenie pracowni przedmiotowych w pomoce naukowe i materiały dydaktyczne do nauczania przedmiotów W ramach zadania została doposażona pracownia przyrodnicza, fizyczna i biologicznej i chemicznej. Zamówienie zostało zrealizowane przez Wykonawcę –Grupę INVEST Sp. zo.o. ,ul. Giedlarowa 99a,37-300 Leżajsk w trybie zapytania ofertowego.
-
Dostawę podręczników dla uczniów uczestniczących w projekcie, materiałów dla grup oraz gier edukacyjnych. Zamówienie zrealizował wykonawca-Akademia Nauki, 90-273 Łódź, ul. Rewolucji 1905r. 7/6 w ramach zasad konkurencyjności.
-
Wykorzystując powstałe oszczędności przy realizacji zadania pn” Doposażenie pracowni przedmiotowych” za zgodą Instytucji Zarządzającej RPO WP na lata 2014-2020 zostało udzielone zamówienie uzupełniające na zakup 3 szt. rzutników multimedialnych do tablic interaktywnych wraz z zakupem niezbędnego osprzętu, instalacja i uruchomieniem. Zamówienie zostało zrealizowane przez Wykonawcę-AiW System s.c. A.Drozdowski,W.Stypułkowski, 18-100 Łapy, ul. Piwna 4 w trybie zapytania ofertowego
-
Szkolenia metodyczne nauczycieli mające na celu podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie;
-aktualnej wiedzy ogólnodydaktycznej i metodycznej,
- realizacja procesu kształcenia w sposób wspomagający i organizujący uczenie się ucznia,
- modernizacja procesu rozwoju ucznia, angażowania, rozbudzania zainteresowań, gotowości do rozwiązywania problemów, filozofii umysłu, neurodydaktyki.
Program obejmował 240 godz. zajęć w formie warsztatów z wykorzystaniem elementów wykładu kontrowersyjnego dla 20 nauczycieli,
-
Wsparcie metodyczno-cyfrowe( 536 godz.) mające na celu eliminację barier związanych z praktycznym wykorzystaniem kompetencji nabytych na szkoleniach z wykorzystaniem nowoczesnych metod i technik w procesie dydaktycznym. Wsparcie obejmowało nadzór metodyczny nad każdym z nauczycieli( 20 nauczycieli) realizujących program kursów dla uczniów oraz prowadzących lekcje przedmiotowe poprzez:
- obserwację prowadzonych zajęć,
-organizowanie grupowych zajęć metodycznych,
-konsultacje indywidualne.
7. Zajęcia edukacyjne( 1260 godz .przez 2 lata- 2 godz. tygodn.) dla 76 uczniów kl.I-VIII SP i III Gimnazjum mające na celu podniesienie poziomu kompetencji społecznych, umiejętności uczenia się , podstaw przedsiębiorczości i inicjatywności z zastosowaniem:
- techniki autoprezentacji,
- pokazanie sposobów sprawnej i skutecznej komunikacji,
- pokazanie technik przyspieszających uczenie się,
- przekonanie ucznia co do świadomości własnych talentów
- nauczenie aktywności i samodzielności w procesie kształcenia,
- właściwego wykorzystania narzędzi TIK,
- asertywności i wrażliwości wobec osób innych.
8. Zajęcia poznawczo- matematyczne( 36 uczniów- 420 godz/2 lata ) oraz poznawczo- przyrodnicze( 26 uczniów/420 godz./2 lata) mające na celu podniesienie kompetencji matemat7ycznych i przyrodniczych ucznia w szczególności umiejętności poznawczych związanych z uczeniem się matematyki i przyrody z uwzględnieniem m.in.:
- techniki rozwiązywania zadań matematycznych,
-samodzielne i grupowe rozwiązywanie zadań ,
- techniki notowania i przetwarzania informacji,
- techniki twórczego rozwiązywania problemów,
- sposobów ułatwiających przyswajanie materiału z przedmiotów matematyki i przyrody z zastosowaniem ćwiczeń przyśpieszających proces uczenia się.
Szkolenie metodyczne nauczycieli, wsparcie metodyczno cyfrowe oraz zajęcia poznawcze i edukacyjne z uczniami były prowadzone przez specjalistów metodyków i trenerów nowoczesnych technik edukacyjnych zatrudnionych w COREREKT EDUCATION Sp.z o.o.,90-406 Łódź,ul. Piotrkowska 15, której zamówienie zostało udzielone w ramach zasad konkurencyjności .
Wartość realizowanego projektu wyniosła 556 288,73 zł z tego dofinansowanie ze środków UE 528 474,29 zł, wkład własny gminy w formie niefinansowej - 27 814,44 zł